Färdtjänst, färdtjänst

Idag  12/10 är det en lång artikel i Metro. Den berättar om taxichaufförer som inte vill köra färdtjänstresor eftersom de tjänar så lite pengar på det. De struntar i färdtjänstkörningar.

 

IMG_1121.PNG

 

Efter Melodifestivalen i Tensta ( i tisdags)  fick jag vänta på färdtjänsten länge.
Det va kallt och mörkt.

Jag väntade i en timme. Vi va många som väntade.

Jag vill åka hem. Jag vill inte frysa.
Jag ville åka hem berättar Henrik.

 

!! Några ringde vanlig taxi. Vanlig taxi kom på fem minuter!!

 

Orättvist är dåligt. Vänta är dåligt. Jag har tappat mitt färdtjänstkort så jag har inget. Personalen har hjälpt mig att beställa ett nytt.

Nu kan jag inte åka tunnelbana till jobbet, jag går hit  berättar Ingrid.

 

Jag ska åka färdtjänst på lördag säger Paula.

…………………………………………………….

 

 

Lämna en kommentar